Online İşlemler
Opet'te Ara
Türkçe

Opet'in Temiz Tuvalet Kampanyası 15’inci Yılı Geride Bıraktı

OPET, Dünya Tuvalet Günü'nde hijyenin önemini reklam filmiyle hatırlatıyor.

Uzun soluklu sosyal sorumluluk projesiyle sektöründe fark yaratan OPET, Temiz Tuvalet Kampanyası'nda 15 yılı tamamladı. Geçen süre zarfında 6,5 milyon kilometre yol kateden OPET eğitim ekibi, 8 milyonu aşkın kişiye temizlik ve hijyen eğitimi verdi. Kampanya ile tuvalet hijyeni konusunda köklü bir değişim yaratan ve kamuoyunu bilinçlendirmeyi görev edinen OPET, Dünya Tuvalet Günü’nde TV reklamı ile konuyu tekrar gündeme taşıyor.

 

‘Temiz Tuvalet Kampanyası’ ile 15 yılı geride bırakan ve kampanyanın başarısını yurtdışına da taşıyan OPET,  19 Kasım Dünya Tuvalet Günü’nde konunun önemini reklam filmi ile yineliyor. Tüm televizyonlarda bugüne özel olarak yayınlanacak olan Temiz Tuvalet Kampanyası ile ilgili filmde OPET tuvaletlerinde sağlanan yüksek hijyene dikkat çekiliyor ve ülkemizde tüm tuvaletlerde aynı temizliğin sağlanması gerektiği mesajı veriliyor.  
 

Temiz Tuvalet Kampanyası’nın fikir lideri OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, 15 yılda 8 milyonu aşkın kişiye hijyen eğitimi verdiklerini belirtti ve şunları söyledi: "Dünyada, insanların üçte biri hala sağlıklı ve güvenli temizlik şartlarına sahip değil. Yaklaşık 1 milyar insan, yani popülasyonun %15’i hâlâ açık alanda tuvalet ihtiyacını karşılıyor. Her gün üç jumbo jet dolusu çocuk ishale bağlı hastalıklardan ölüyor. Kişisel ve güvenli tuvalet yoksunluğu kadınları şiddet vakalarına maruz bırakıyor. Gelişmekte olan ülkelerde kanalizasyonun %80’inden fazlası göl, nehir ve sahillere atılıyor, bu da suları zehirliyor. Temizlik ihlalleri, çocukların gelişimini engelliyor. Tuvaletler, bir ülkenin medeniyet göstergesidir. 15 yıl önce başlattığımız kampanyamız, bizim temiz ve sağlıklı toplum yaratma mücadelemizdir. Önümüzdeki yıllarda da ısrarla sürdürmeye devam edeceğiz."
 

"Temiz Tuvalet Kampanyası”yla 15 yılda neler yapıldı? 
 

  • Sayısı 1300’ü aşan tüm OPET akaryakıt istasyonlarındaki personele sürekli eğitimler verilirken, tuvaletler hijyenik ve modern bir ortama kavuşturuldu, engelli tuvaleti şartı getirildi. İstasyonlara bebek bezi değişim üniteleri yapıldı. 
     
  • Çocuk ve yetişkinleri eğitmek ve davranış değişikliğine yol açmak için eğitimler düzenlenirken çizgi filmler ve reklam filmleri hazırlanarak televizyonlarda yayınlanması sağlandı.
     
  • 15 yılda 6,5 milyon kilometre yol kat edildi, tüm Türkiye’de köy ve kasabalarda halka; okullarda öğretmen ve öğrencilere seminerler verildi. Toplamda 8 milyonu aşkın kişiye ulaşıldı.
     
  • OPET ve TSE işbirliğiyle belirlenen standartlar; halka açık tuvaletler, işyeri ve restoran tuvaletleri de dahil olmak üzere tüm tuvaletlerde zorunlu kılındı. 
     
  • Kamu kurumlarıyla yapılan işbirlikleriyle personel eğitimleri verildi. 
     
  • İstanbul’daki tüm okullarda "Temiz Okulum" projesini uyguladı. Amasya ve Şanlıurfa’da Milli Eğitim Müdürlükleri işbirliğiyle tüm öğretmenlere temizlik ve hijyen eğitimi verildi. Malatya’da ‘İçilebilir Su Girilebilir Tuvalet’ projesi’ne destek verildi. Silivri'de ‘Köpüklü Eller Neşeli Yüzler’ projesine katkı sağlanarak tüm öğretmen ve Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı personele ‘temizlik ve hijyen’ eğitimi verildi. Gaziantep'te ‘Temiz Okul Sağlıklı Gelecek’ başlığıyla tüm öğretmenlere, okul yöneticilerine, yardımcı hizmetler personeline ve öğrencilere ‘temizlik ve hijyen’ eğitimi verildi.
     
  • TCDD'nin tüm personeline eğitim verildi; tren, gar ve istasyonlarda temizlik ve hijyenin yaygınlaşması sağlandı. Sakarya Büyüksehir Belediyesi ile temiz tuvalet, hijyen ve tasarruflu su kullanımı konusundaki sosyal sorumluluk projesi yürütüldü. 
     
  •  Domuz Gribi salgını döneminde tüm OPET istasyonları ve eğitim verilen okullar, mikropların 90 gün boyunca üreme ve bulaşmasını engelleyen Bioshield uygulaması ile koruma altına alındı. 
     
  • Davet üzerine Suudi Arabistan ve Makedonya'daki Türk okullarında hijyen eğitimi verildi.  
     
  • OPET Temiz Tuvalet Kampanyası, 2004 yılında IPRA (Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği) Golden World Awards yarışmasında “Sosyal Sorumluluk Projeleri” kategorisinde birinci seçildi. Aynı yıl TÜHİD (Türkiye Halkla İlişkiler Derneği) 3. Altın Pusula Ödülleri’nde “Sosyal Sorumluluk Projeleri” kategorisinde ve Nokta Dergisi “Doruktakiler” anketinde “Sosyal Sorumluluk Kampanyaları” kategorisinde birinci oldu. 11.Uluslararası Stevie Ödülleri’nde ise ‘Sağlık, Güvenlik ve Çevre’ Programı kategorisinde bronz ödül alan proje, Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu’nun bu yıl ilk kez düzenlediği “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülleri”nde “Etkililik Ödülü”ne layık bulundu. Gamechangers (Oyunu Değiştirenler) Ödülleri kapsamında ise OPET, ‘İlham Ver’ kategorisinde ‘Temiz Tuvalet Kampanyası’ ile ‘hijyen’ anlayışına yeni bir bakış açısı getirerek diğer markalara da bu konuda ilham verdiği için ödüle layık bulundu.

 

Dünya Tuvalet Günü nasıl ortaya çıktı?
 

Birleşmiş Milletler Genel Kurulu, 2013 yılında dünya genelinde 1,1 milyar kişinin tuvalet ihtiyacını açık alanda giderdiğini belirterek, 19 Kasım'ı resmen Dünya Tuvalet Günü ilan etti. Uluslararası sivil toplum kuruluşları Dünya Tuvalet Günü'nü daha önce kabul etmişti ama BM, bu günü 2013 yılında tanıdı. BM Genel Kurulu'nda kabul edilen kararda, açık alanda tuvalet ihtiyacını gidermenin engellenmesi, hijyen ve sağlık koşullarını geliştirecek politikalar uygulanmasının amaçlandığı belirtildi ve tüm insanların hijyenik koşullarda yaşaması için farkındalığın artırılması amacıyla böyle bir günün kabul edildiği açıklandı.

 

DİĞER KAMPANYALAR

Sitemizde ve uygulamamızda çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez Aydınlatma Metni’ni incelemenizi rica ederiz.

x
X

Çerez Aydınlatma Metni

Opet Petrolcülük Anonim Şirketi (“Opet” veya “Şirket” olarak anılacaktır) olarak, web sitelerimiz (“Site”), uygulamalarımız ya da dijital ortamda sizlerin kullanımına sunduğumuz benzeri tüm çevrimiçi ya da çevrimdışı mecralarımızı (anılan tüm mecralar birlikte “Platform” olarak anılacaktır.) kullanımınız veya ziyaretiniz sırasında sizlerin deneyimini geliştirmek için çerezler, pikseller, GIFler vb. birtakım teknolojilerden (“çerezler”) faydalanmaktayız.

Bu teknolojilerin kullanımı başta 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVK Kanunu”) olmak üzere tabi olduğumuz mevzuata uygun şekilde gerçekleştirilmektedir.

İşbu Çerez Aydınlatma Metni’nin amacı, Platformların kullanımı esnasında kullanılmakta olan çerez ve piksel gibi kişisel verilerin toplanması yoluyla kişisel verilerin işlenmesi nedeniyle elde edilen kişisel verilerin işlenmesine ilişkin olarak sizlere bilgi vermektir. İşbu metinde sitemizde ve uygulamamızda hangi amaçlarla hangi tür çerezleri kullandığımızı ve bu çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi sizlere açıklamak istiyoruz.

Opet Petrolcülük Anonim Şirketi olarak sitemizde ve uygulamamızda kullandığımız çerezleri kullanmaktan vazgeçebilir, bunların türlerini veya fonksiyonlarını değiştirebilir veya sitemize ve uygulamamızda yeni çerezler ekleyebiliriz. Dolayısıyla işbu Çerez Aydınlatma Metni’nin hükümlerini dilediğimiz zaman değiştirme hakkını saklı tutarız. Güncel Çerez Aydınlatma Metni üzerinde gerçekleştirilmiş olan her türlü değişiklik sitede, uygulamada veya herhangi bir kamuya açık mecrada yayınlanmakla birlikte yürürlük kazanacaktır. Son güncelleme tarihini metnin sonunda bulabilirsiniz.

Kişisel verilerinizin Şirketimiz tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere; OPET PETROLCÜLÜK ANONİM ŞİRKETİ KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE İŞLENMESİ POLİTİKASI ’ndan ulaşabilirsiniz.



Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi

Kişisel verileriniz, internet sitemizi ziyaretiniz kapsamında veya uygulamamızı kullanmanız dolayısıyla elektronik ortamda çerezler yoluyla Şirketimizin meşru menfaatine yönelik hukuki sebebe dayalı olarak toplanmaktadır. Toplanan kişisel verileriniz Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında işbu Çerez Aydınlatma Metni’nde belirtilen amaçlarla da işlenebilmektedir.



Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarılabileceği

Opet Petrolcülük Anonim Şirketi olarak, Çerez Aydınlatma Metni kapsamındaki kişisel verilerinizi yukarıda belirtilen amaçların gerçekleştirilebilmesi ile sınırlı olarak ve mevzuata uygun şekilde tedarikçilerimize, kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere paylaşabiliriz

Hangi Çerezler Hangi Amaçlarla Kullanılmaktadır?

Opet olarak sitemizde ve uygulamamızda çeşitli amaçlarla çerezler kullanmakta ve bu çerezler vasıtasıyla kişisel verilerinizi işlemekteyiz. Bu amaçlar başlıca şunlardır:

  • Site’nin ve uygulamanın çalışması için gerekli temel fonksiyonları gerçekleştirmek.Örneğin, oturum açan üyelerin Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken tekrar şifre girmelerine gerek kalmaması.
  • Site’yi ve uygulamayı analiz etmek, Site’nin ve uygulamanın performansını arttırmak. Örneğin, Site’nin üzerinde çalıştığı farklı sunucuların entegrasyonu, Site’yi ziyaret edenlerin sayısının tespit edilmesi ve buna göre performans ayarlarının yapılması ya da ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarının kolaylaştırılması.
  • Site’nin ve uygulamanın işlevselliğini arttırmak ve kullanım kolaylığı sağlamak. Örneğin, Site üzerinden üçüncü taraf sosyal medya mecralarına paylaşımda bulunmak, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması.
  • Kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirmek. Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı reklam gösterilmesi.

Sitemizde ve Uygulamamızda Kullanılan Çerezler

Aşağıda sitemizde ve uygulamamızda kullandığımız farklı türdeki çerezleri bulabilirsiniz. Sitemizde ve uygulamamızda hem birinci parti çerezler (ziyaret ettiğiniz site tarafından yerleştirilen) hem de üçüncü parti çerezleri (ziyaret ettiğiniz site haricindeki sunucular tarafından yerleştirilen) kullanılmaktadır.

Çerezlerin Kullanımını Nasıl Kontrol Edebilirim?

Çerez ve benzeri teknolojilerin kullanımı konusunda ziyaretçi ve kullanıcılarımızın tercihleri bizler için esastır. Buna karşın, Platform’un çalışması için zorunlu olan Çerezler’in kullanılması gerekmektedir. Ek olarak bazı çerezlerin kapatılması halinde Platform’un birtakım işlevlerinin kısmen ya da tamamen çalışmayabileceğini hatırlatmak isteriz.



Platform’da kullanılan çerezlere dair tercihlerinizi ne şekilde yönetebileceğinize ilişkin bilgiler aşağıdaki gibidir: 

  • Ziyaretçiler, Platform’u görüntüledikleri tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkanına sahiptir. Eğer kullanılmakta olan tarayıcı bu imkânı sunmaktaysa, tarayıcı ayarları üzerinden çerezlere ilişkin tercihleri değiştirmek mümkündür. Böylelikle, tarayıcının sunmuş olduğu imkânlara göre farklılık gösterebilmekle birlikte, veri sahiplerinin çerezlerin kullanılmasını engelleme, çerez kullanılmadan önce uyarı almayı tercih etme veya sadece bazı çerezleri devre bırakma ya da silme imkanları bulunmaktadır.
  • Bu konudaki tercihler kullanılan tarayıcıya göre değişiklik göstermekle birlikte genel açıklamaya https://www.aboutcookies.org/ ulaşmak mümkündür. Çerezlere ilişkin tercihlerin, ziyaretçinin Platform’a erişim sağladığı her bir cihaz özelinde ayrı ayrı yapılması gerekebilecektir.
  • Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri kapatmak için tıklayınız.
  • Google tarafından sağlanan kişiselleştirilmiş reklam deneyimini yönetmek için tıklayınız.
  • Birçok firmanın reklam faaliyetleri için kullandığı çerezler bakımından tercihler Your Online Choices üzerinden yönetilebilir.
  • Mobil cihazlar üzerinden çerezleri yönetmek için mobil cihaza ait ayarlar menüsü kullanılabilir.
  • Tarayıcınızın ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerinizi kişiselleştirme imkanına sahipsiniz.
Adobe Analytics http://www.adobe.com/uk/privacy/opt-out.html
AOL https://help.aol.com/articles/restore-security-settings-and-enable-cookie-settings-on-browser
Google Adwords https://support.google.com/ads/answer/2662922?hl=en
Google Analytics https://tools.google.com/dlpage/gaoptout
Google Chrome http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647
Internet Explorer https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
MozillaFirefox http://support.mozilla.com/en-US/kb/Cookies
Opera http://www.opera.com/browser/tutorials/security/privacy/
Safari https://support.apple.com/kb/ph19214?locale=tr_TR

Veri Sahibi Olarak Haklarınız Nelerdir?

KVK Kanunu’nun 11. maddesi uyarınca veri sahipleri,

  • kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
  • kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  • kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  • yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
  • kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • KVK Kanunu ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • işlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
  • kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahiptir.

Yukarıda sıralanan haklarınıza yönelik başvurularınızı, Veri Sahibi Başvuru Formu’nu doldurarak Şirketimize iletebilirsiniz. Talebinizin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvurularınız ücretsiz olarak sonuçlandırılacaktır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre tarafınızdan ücret talep edilebilecektir.