Online İşlemler
Opet'te Ara
Türkçe

Bilmek İstedikleriniz

1 S: Otobil istasyonlarını nasıl bulabilirim? 
Türkiye’deki Otobil istasyonlarının güncel listesine Hızlı İstasyon Arama sayfasından ulaşabilirsiniz.

2 S: Opet istasyonlarına geldiğimde o istasyonun Otobil ile satış yapan istasyon olup olmadığını ve hangi pompadan akaryakıt alacağı mı nasıl bilebilirim? 
Opet istasyonlarımızda Otobil logosunu içeren yönlendirme levhaları vardır.

3 S: Yakıt almam gerekirse ve yakında ikmal yapabileceğim bir Opet Otobil istasyonu yoksa ne yapabilirim?
Size en yakın olan OPET Otobil istasyonunu öğrenmek için Hızlı İstasyon Arama sayfasında veya 444 67 38 nolu çağrı merkezimizden bilgi alabilirsiniz.

Turkcell kullanıcıları gönderecekleri bir kısa mesaj (SMS) ile bulundukları yere en yakın 3 adet Opet istasyonunun isim ve adreslerine ulaşabilecek, cep telefonlarının ekranlarında bu istasyonları gösteren haritaları görebilecekler. Bu sistemden faydalanmak için Turkcell’li bir hattan 7777’ye “Nerede Otobil” anahtar kelimesi ile kısa mesaj göndermek yeterlidir. Bu hizmetin, her sorgu başına, hat sahibine maliyeti 2 kısa mesaj bedeli olarak faturanıza yansımakta ya da kontörünüzden düşmektedir.

4 S: Otobil araç ünitesinde ne gibi bilgiler saklanır ? 
Otobil araç ünitesinde, araç bilgileri, yakıt türü bilgileri, saklanmaktadır. 

5 S: Akaryakıt tüketimim ile ilgili detay raporlarımı nasıl alabilirim?
Akaryakıt tüketim raporları her fatura döneminde fatura görünütüsü ve detayı mail ile gönderilecektir. Kurumsal İşlem Merkezi sayfasından, kullanıcı adı ve şifrenizi girerek dilediğiniz zaman araçlarınıza ait akaryakıt tüketim raporlarınızı alma şansına sahipsiniz.

6 S: Dolum sırasında başka bir araca yakıt verilebilir mi?
Dolum sırasında pompa tabancası aracın yakıt deposundan dışarı çıkarılırsa dolum otomatik olarak sona erer.

7 S: Otobil sisteminin araçlarıma montajı araçlarımın garantisini etkiler mi? 
Otobil’ in aracınıza montajı esnasında aracınızın garantisini etkileyecek bir işlem yapılmaz.

8 S: Sisteme kayıtlı olan aracım çalınırsa ne olur?
Böyle bir durumla karşılaşırsanız derhal 7/24 hizmet veren 0216 444 67 38 numaralı çağrı merkezimize bildirmeniz gerekmektedir. Opet’ e haber ulaştığı anda söz konusu aracın akaryakıt alımı durdurulur.

9 S: Sisteme kayıtlı olan aracımı satarsam ne olur?
Opet montaj ekibi ilgili donanımı araçtan söker ve varsa yeni araca yeni programlanmış cihazın montajını yapar.

10 S: Otobil araç ünitesi farklı araçlara monte edilebilir mi ?
Hayır monte edilemez.

11 S: Otobil sisteminden faydalanmak üzere hangi bankalar ile çalışabilirim?
Otobil Sisteminde Doğrudan Borçlandırma Sistemi (DBS) üzerinden çalıştığımız bankalar YAPI KREDİ, GARANTİ, DENİZBANK, AKBANK, İNG BANK, İŞ BANKASI, FİNANSBANK, HALKBANK, VAKIFBANK, ZİRAAT BANKASI

12 S: Bireysel müşteriler bu sistemden faydalanabilirler mi?
Bireysel kullanıcılar için de Bireysel Otobil hizmetimiz bulunmaktadır. Ayrıntılı bilgi için Bireysel Otobil alanına ulaşabilirsiniz. 

13 S: Otobil akaryakıt bilgi sistemine girmek için araç sınırı var mıdır? Şirket ortaklarının şahsına kayıtlı araçlar da bu sistemden faydalanılabilir mi? 
Araç sınırı yoktur. Ortaklarınızın, şahsi (özel) araçları da sistemden yakıt alabilirler. İstendiği takdirde araçlara cihaz montajı yapmadan anahtarlık (chip) ile OTOBİL sisteminden yakıt almak mümkündür.

14 S: Değişen akaryakıt fiyatlarını anında nasıl öğrenebilirim?
Değişen Akaryakıt perakende fiyatlarını www.opet.com.tr adresindeki "pompa fiyatları" sayfasından güncel olarak takip edebilirsiniz.

15 S: Filomuza ait araçlarımızın akaryakıt tüketimlerine nasıl limit verebilirim?
www.opet.com.tr web sitemizden Kurumsal İşlem Merkezi alanına kullanıcı adı ve şifrenizle ulaşabilir, Portal sayfanızdan limitlendirme alanından araçlarınıza aylık, günlük ve esnek limitlendirme işlemini yapabilirsiniz.

16 S: Kullanıcı adı ve şifreme nasıl ulaşırım? 
0216 444 67 38 nolu çağrı merkezimizden ve otobilcallcenter@opet.com.tr / otobildestek@opet.com.tr mail adreslerinden ulaşabilirsiniz.

17 S: Filomuza ait kullanılabilir limit bilgisini nasıl takip edebilirim?  
Online İşlemler'den Kurumsal İşlemler seçiminde bulunan üye giriş alanına kullanıcı adı ve şifre giriş yapılarak sistem raporları başlığı altında kullanabilir limit ekranından bilgileri görüntüleyebilirsiniz..

18 S: Yeni araçlarımıza Otobil ünitesi almak istiyorum, ne yapmam gerekiyor?  
Kurumsal web şifre"niz ile Kurumsal İşlem Merkezi üzerinden hesabınıza erişim yaparak, "Cihaz Talepleri" sayfasından taleplerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

 

Sitemizde ve uygulamamızda çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez Aydınlatma Metni’ni incelemenizi rica ederiz.

x
X

Çerez Aydınlatma Metni

Opet Petrolcülük Anonim Şirketi (“Opet” veya “Şirket” olarak anılacaktır) olarak, web sitelerimiz (“Site”), uygulamalarımız ya da dijital ortamda sizlerin kullanımına sunduğumuz benzeri tüm çevrimiçi ya da çevrimdışı mecralarımızı (anılan tüm mecralar birlikte “Platform” olarak anılacaktır.) kullanımınız veya ziyaretiniz sırasında sizlerin deneyimini geliştirmek için çerezler, pikseller, GIFler vb. birtakım teknolojilerden (“çerezler”) faydalanmaktayız.

Bu teknolojilerin kullanımı başta 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVK Kanunu”) olmak üzere tabi olduğumuz mevzuata uygun şekilde gerçekleştirilmektedir.

İşbu Çerez Aydınlatma Metni’nin amacı, Platformların kullanımı esnasında kullanılmakta olan çerez ve piksel gibi kişisel verilerin toplanması yoluyla kişisel verilerin işlenmesi nedeniyle elde edilen kişisel verilerin işlenmesine ilişkin olarak sizlere bilgi vermektir. İşbu metinde sitemizde ve uygulamamızda hangi amaçlarla hangi tür çerezleri kullandığımızı ve bu çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi sizlere açıklamak istiyoruz.

Opet Petrolcülük Anonim Şirketi olarak sitemizde ve uygulamamızda kullandığımız çerezleri kullanmaktan vazgeçebilir, bunların türlerini veya fonksiyonlarını değiştirebilir veya sitemize ve uygulamamızda yeni çerezler ekleyebiliriz. Dolayısıyla işbu Çerez Aydınlatma Metni’nin hükümlerini dilediğimiz zaman değiştirme hakkını saklı tutarız. Güncel Çerez Aydınlatma Metni üzerinde gerçekleştirilmiş olan her türlü değişiklik sitede, uygulamada veya herhangi bir kamuya açık mecrada yayınlanmakla birlikte yürürlük kazanacaktır. Son güncelleme tarihini metnin sonunda bulabilirsiniz.

Kişisel verilerinizin Şirketimiz tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere; OPET PETROLCÜLÜK ANONİM ŞİRKETİ KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE İŞLENMESİ POLİTİKASI ’ndan ulaşabilirsiniz.



Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi

Kişisel verileriniz, internet sitemizi ziyaretiniz kapsamında veya uygulamamızı kullanmanız dolayısıyla elektronik ortamda çerezler yoluyla Şirketimizin meşru menfaatine yönelik hukuki sebebe dayalı olarak toplanmaktadır. Toplanan kişisel verileriniz Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında işbu Çerez Aydınlatma Metni’nde belirtilen amaçlarla da işlenebilmektedir.



Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarılabileceği

Opet Petrolcülük Anonim Şirketi olarak, Çerez Aydınlatma Metni kapsamındaki kişisel verilerinizi yukarıda belirtilen amaçların gerçekleştirilebilmesi ile sınırlı olarak ve mevzuata uygun şekilde tedarikçilerimize, kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere paylaşabiliriz

Hangi Çerezler Hangi Amaçlarla Kullanılmaktadır?

Opet olarak sitemizde ve uygulamamızda çeşitli amaçlarla çerezler kullanmakta ve bu çerezler vasıtasıyla kişisel verilerinizi işlemekteyiz. Bu amaçlar başlıca şunlardır:

  • Site’nin ve uygulamanın çalışması için gerekli temel fonksiyonları gerçekleştirmek.Örneğin, oturum açan üyelerin Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken tekrar şifre girmelerine gerek kalmaması.
  • Site’yi ve uygulamayı analiz etmek, Site’nin ve uygulamanın performansını arttırmak. Örneğin, Site’nin üzerinde çalıştığı farklı sunucuların entegrasyonu, Site’yi ziyaret edenlerin sayısının tespit edilmesi ve buna göre performans ayarlarının yapılması ya da ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarının kolaylaştırılması.
  • Site’nin ve uygulamanın işlevselliğini arttırmak ve kullanım kolaylığı sağlamak. Örneğin, Site üzerinden üçüncü taraf sosyal medya mecralarına paylaşımda bulunmak, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması.
  • Kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirmek. Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı reklam gösterilmesi.

Sitemizde ve Uygulamamızda Kullanılan Çerezler

Aşağıda sitemizde ve uygulamamızda kullandığımız farklı türdeki çerezleri bulabilirsiniz. Sitemizde ve uygulamamızda hem birinci parti çerezler (ziyaret ettiğiniz site tarafından yerleştirilen) hem de üçüncü parti çerezleri (ziyaret ettiğiniz site haricindeki sunucular tarafından yerleştirilen) kullanılmaktadır.

Çerezlerin Kullanımını Nasıl Kontrol Edebilirim?

Çerez ve benzeri teknolojilerin kullanımı konusunda ziyaretçi ve kullanıcılarımızın tercihleri bizler için esastır. Buna karşın, Platform’un çalışması için zorunlu olan Çerezler’in kullanılması gerekmektedir. Ek olarak bazı çerezlerin kapatılması halinde Platform’un birtakım işlevlerinin kısmen ya da tamamen çalışmayabileceğini hatırlatmak isteriz.



Platform’da kullanılan çerezlere dair tercihlerinizi ne şekilde yönetebileceğinize ilişkin bilgiler aşağıdaki gibidir: 

  • Ziyaretçiler, Platform’u görüntüledikleri tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkanına sahiptir. Eğer kullanılmakta olan tarayıcı bu imkânı sunmaktaysa, tarayıcı ayarları üzerinden çerezlere ilişkin tercihleri değiştirmek mümkündür. Böylelikle, tarayıcının sunmuş olduğu imkânlara göre farklılık gösterebilmekle birlikte, veri sahiplerinin çerezlerin kullanılmasını engelleme, çerez kullanılmadan önce uyarı almayı tercih etme veya sadece bazı çerezleri devre bırakma ya da silme imkanları bulunmaktadır.
  • Bu konudaki tercihler kullanılan tarayıcıya göre değişiklik göstermekle birlikte genel açıklamaya https://www.aboutcookies.org/ ulaşmak mümkündür. Çerezlere ilişkin tercihlerin, ziyaretçinin Platform’a erişim sağladığı her bir cihaz özelinde ayrı ayrı yapılması gerekebilecektir.
  • Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri kapatmak için tıklayınız.
  • Google tarafından sağlanan kişiselleştirilmiş reklam deneyimini yönetmek için tıklayınız.
  • Birçok firmanın reklam faaliyetleri için kullandığı çerezler bakımından tercihler Your Online Choices üzerinden yönetilebilir.
  • Mobil cihazlar üzerinden çerezleri yönetmek için mobil cihaza ait ayarlar menüsü kullanılabilir.
  • Tarayıcınızın ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerinizi kişiselleştirme imkanına sahipsiniz.
Adobe Analytics http://www.adobe.com/uk/privacy/opt-out.html
AOL https://help.aol.com/articles/restore-security-settings-and-enable-cookie-settings-on-browser
Google Adwords https://support.google.com/ads/answer/2662922?hl=en
Google Analytics https://tools.google.com/dlpage/gaoptout
Google Chrome http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647
Internet Explorer https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
MozillaFirefox http://support.mozilla.com/en-US/kb/Cookies
Opera http://www.opera.com/browser/tutorials/security/privacy/
Safari https://support.apple.com/kb/ph19214?locale=tr_TR

Veri Sahibi Olarak Haklarınız Nelerdir?

KVK Kanunu’nun 11. maddesi uyarınca veri sahipleri,

  • kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
  • kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  • kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  • yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
  • kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • KVK Kanunu ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • işlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
  • kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahiptir.

Yukarıda sıralanan haklarınıza yönelik başvurularınızı, Veri Sahibi Başvuru Formu’nu doldurarak Şirketimize iletebilirsiniz. Talebinizin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvurularınız ücretsiz olarak sonuçlandırılacaktır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre tarafınızdan ücret talep edilebilecektir.